luni, 24 septembrie 2012

Rebus total




Multă inspiraţie vă doresc!



19 comentarii:

  1. Răspunsul meu e în prezentare!!! :)))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că genul ăsta de problemă este corespondentul enigmistic al "surprizei" la careurile de cuvinte încrucişate, poanta e în titlu, de cele mai multe ori ;)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Acum, desigur, o să mă-ntrebi cine-i Enea...:)

      Ștergere
    2. Nu o să întreb, aşa cum îmi este obiceiul. De altfel, nici NONA nu ştiu cine este. :))
      E bună, cred, şi interpretarea mea, doar că n-am folosit neaplecat(ă), ci am folosit negaţia înainte de toate.
      Mi s-a părut că e mai frumos cu NONA decât cu ENEA.

      Ștergere
    3. Desigur, e bună şi varianta cu NONA, dar mi se pare mai dificil de dezlegat, nu crezi?

      Ștergere
  3. E-NEAPLECATĂ-RE, adică ENEA PLECĂ TARE - la start, desigur. :) Vă mulţumesc pentru răspunsuri! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. pardon dle LEVANT. Nu POANTA e în titlu ci CHEIA ... la careurile surpriză !! Aici PARE-SE este o INVENȚIE/RAȚIONALIZARE de EXCEPȚIE. Să rugăm fanii acestui blog dacă mai au idee despre alte producții identice !! ESTE SAU NU ACEASTA O PREMIERĂ ?! POATE NE SALVEAZĂ ...DIRADURIAN !!

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, cheia, desigur, sunt sigur că cititorii noştri au înţeles. :) Cât despre REBUSUL TOTAL, am intenţia să compun în curând un articolaş la temă... Nu e o noutate, despre astfel de probleme pomeneşte doctorul Nicolae Andrei în al său "Îndreptar rebusist" -unde ne şi trimite la un articol al lui Mircea Guja din...1970! Mai multe probleme de acest gen (unele foarte reuşite ) puteţi găsi pe site-ul prietenului nostru Adi Botea: http://rebusonline.com/ Ele sunt semnate de Traian Savinescu din Cluj-Napoca, multe mi-au plăcut şi sper să vă încânte şi pe dumneavoastră... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Intamplator am dat peste acest dialog, si imi permit sa va expun opinia mea: De regula, solutia unei probleme trebuie sa foloseasca termeni uzitati de grupul de dezlegatori caruia i se adreseaza. Plecand de la acest deziderat se impune o noua conceptie grafica pentru problema in cauza(in vederea eliminarii unor termeni, precum Enea sau Nona). Prin urmare, literele titlului vor fi aplecate, ca si acum, iar "R", in noua prezentare, mai mult decat celelalte. In acest caz interpretarea ar fi "mai-aplecata-re", iar solutia "Maia pleca tare". Scuze pentru lipsa semnelor diacritice. Va multumesc pentru atentia acordata,e.d.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte, foarte frumosă varianta propusă de dumneavoastră: o problemă perfectă, având şi pistă falsă. Aş publica-o şi în noua formulă, dacă îmi permiteţi. Şi poate o şi semnăm... :)

      Ștergere
  7. Zilele trecute am trimis un comentariu legat de problema propusa. Nici pana azi nu a fost postat. Oare ce se intampla?e.d.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am lipsit o perioadă, îmi cer scuze pentru întârziere...:)

      Ștergere
  8. Dle Dan Levant, va multumesc pentru aprecieri. Contributia mea este minora. Daca doriti sa o publicati, nu am nimic impotriva. Eu raman, in continuare, la initiale, e.d.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ca raspuns la intrebarea care s-a pus, in dialogul purtat, si anume daca problema este o premiera, o sa incerc sa fac cateva precizari. Mircea Guja, in al sau articol, "Coeficientul de economie in enigmistica"(Rebus nr. 317, septembrie 1970), face referire, printre altele,la < O incercare de "realizare totala"> atunci cand se refera la o problema de enigmistica semnata de Toma Michinici(Rebus nr.307, 5 aprilie 1970). Este vorba de un "Triverb"(titlul) cu cheia(5,5,6) si solutia "Lache iesea flatat"(interpretare:La-cheie-se-afla-tat). Problema nu este insa de tipul celei propuse de Dan Levant. Chiar si criptografia propusa de dr.N.Andrei in "Indreptar rebusist"(aparut in 1980)nu se indentifica, pana la amanunt, cu problema lui Dan Levant. Iata problema propusa de dr.N.Andrei:Enigma Otiliei(titlu), Criptografie :1,6,2,4,4(cheia), care are solutia "O initia la schi tata"(interpretare:O-initiala-schitata;"O" de la Otilia, din titlu,apare schitata). Problema poate fi considerata un "rebus total", insa cu mentiunea ca intre titlu si solutie nu exista unitate(un alt punct slab consta in lipsa unei prelucrari totale-"0", de exemplu, ramane in afara procesului de ligamentare).In schimb, unitatea de care vorbeam o gasim la problema lui Dan Levant, ceea ce ii confera un plus de valoare(mai mult,triverbul beneficiaza si de o prelucrare totala),e.d.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sa-mi fie scuzata repetitia "referire", "refera", pe care am depistat-o abia la afisare. In loc de "se refera la" va rog sa cititi "aminteste de". Va multumesc,e.d.

    RăspundețiȘtergere